WARRIOR
Bojovník neboli Warrior je jako v každé hře class který má obrovskou výdrž, je to zuřivec a specializuje se na boj na blízko se sečnou či tupou zbraní. Jako jeden z mála může držet dvě zbraně najednou (fury warrior dokonce dvě obouruční!) a to mu umožňuje udílet opravdu velké poškození vůči cíli. Warrior je také diky možnosti nosit štít, plátovanou zbroj a přepnout se do obraného postoje často volen jako Tank. K tomu jsou uzpůsbeny i jeho ability které jsou rozdělené na neutrální, čistě bojové a obrané. Warrior je stejně jako mnohá jíná povolání bezvýhradně závislý na svém oblečení a především na své zbrani. Warrior beze zbraně je jako Mág bez many. Tím že je Warrior takto závislý na itemech má většinou v Raidech přednost před hunterem, paladinem a ostatními classy při lootvaní zbraní. Warrior by se také měl velice dobře naučit při boji běhat a uskakovat, protože na stojící cíl se velice snadno útočí.
Povolání je k dispozici pro tyto rasy
- Humans (Lidé)
- Night Elves (Noční/Temný Elfové)
- Dwarfs (Trpaslíci)
- Gnomes (Gnomové)
- Taurens (Taureni)
- Orcs (Skřeti)
- Trolls (Trollové)
- Undeads (Nemrtví)
- Draenei (Draeneiové) -až po TBC
Přednosti
- Díky Plate armoru a štítu se stává jedním z nejodolnějších protivníků.
- Je schopen používát téměř všechny zbraně ve hře.
- Je schopen se chovat jako defensivní i ofensivní class.
- Je velmi zkušený v boji se dvěma zbranemi zároveň a dokáže se na to i specializovat.
- V Instaních na něj připadá úloha tanka, takže má velmi nákladné opravy. Guild banky ale většinou tankům poskytují peníze na tyto opravy. Opravy jsou velké taky při solo PvE, narozdíl od Huntera, kterého se většinou nikdo nědotkne a jeho Pet nemá věci na opravení.
- Nezkušený Warrior se dá lehce zneutralizovat (zastavit, zmrazit, fearnout)...
- Nemá kromě výstřelu ze střelné zbraně žádný útok na dálku, takže prioritou je dostat se co pokud možno nejblíže k cíli.
- Je velmi závislý na své zbrani a svém vybavení, nahý Warrior je bezcenný kus masa.
Schopnosti, kouzla a Talenty u Warriora
Arms (Boj)
Odvětví specializované na zbraně. V abilitách najdete údery, krvacení a další možné útoky na udílení povětšinou statického dmg. V talentech pak najdete hodně vychytávek na zvýšení crit chance, zvýšení dmg, crit dmg a vrcholem je Blade Storm Whirlwind či Mortal Strike, který zmenšuje healing na cíl o 50% a dává velký intant direct dmg. K tomuto typu boje patří většinou Battle stance, občasně Berserk Stance.
Fury (Zběsilost)
Druhé odvětví, na rozdíl od Arms, které je převážně na obouruční zbraně, je Fury a znamená to Běsnění. Toto odvětví je na dve jednoruční zbraně zároveň, velmi rychlé útoky a hlavně zvyšování aa zrychlování dmg až po šílený dps. V tomto odvětví také najdete většiu Warriorových pokřiků (Shouts). K tomuto typu boje patří Berserk stance, kvůli Whirlwindu a jiným abilitám. Poslední talent vám dovolí nosit dvě obouruční zbraně, ačkoli vám snižuje šanci na trefení se!
Protection (Obrana)
V tomto oboru se musí specializovat každý Warrior, který chce být dobrý tank a chce hodně vydržet .... neboli bejt plechovka :] Hlavními abilitami jsou ability na udržení aggra při tankování jako Taunt, Sunder armor a Revenge na vytvoření Threatu. Dále údery štítem jako Shield Bash a Shield Slam. V talentech pak najdete vše co by měl správný tank mít. Armor, Defense, dmg reduction ;) K tomuto typu boje patří samozřejmě Defensive stance.